Publikationer
Genom gemensamt lärande och experimenterande – vi rekommenderar bland annat dessa publikationer.
Ansvarsfull företagskommunikation eller grönmålning?
“Ansvarsfullt val”, “miljövänligt alternativ”, “klimatvänligt”, “skonsamt för miljön” – låter det bekant? För konsumenter framstår ansvarsfull kommunikation oftast som vackra…
Sammanfattning av WeCircle-projektet och riktlinjer för företag
Läs sammanfattningsartikeln skriven av Tero Hokkanen om WeCircle-projektet, dess resultat och de fördelar som uppnåtts under projektet.
Hållbarhetscanvas som främjare av företagens hållbarhetstänkande – erfarenheter från WeCircle-projektet
Utforska hållbarhetscanvasen genom Hanne Laasonens artikel.
Prognostisering i små och medelstora företag: på ytan och under ytan
Läs Tero Hokkanens artikel om prognostisering.
Varför bör små och medelstora företag vara intresserade av hållbarhetsrapportering?
Bör små och medelstora företag vara medvetna om hållbarhetsrapportering och dess krav? Och vad är skillnaden mellan hållbarhets- och ansvarsrapportering?…
Cirkulär ekonomis systemiska förändring – Finlands chans att visa framfötterna
I artikeln undersöker Tero Hokkanen den systemiska förändringen inom cirkulär ekonomi.
Cambridge Value Mapping Tool som aktivator för företagens ansvarstagande
Värdeanalys är centralt i den cirkulära ekonomin när man börjar granska företagens värdeskapande ur ett bredare perspektiv än bara det…













