Julkaisut
Yhdessä oppien ja rohkeasti kokeillen – suosittelemme muun muassa näitä julkaisuja.
Vastuullista yritysviestintää vai viherpesua?
”Vastuullinen valinta”, ”ympäristöystävällinen vaihtoehto”, ”ilmastoystävällinen”, ”lempeä ympäristölle” – kuulostaako tutulta? Kuluttajille vastuullinen viestintä näyttäytyy yleensä tuotteissa esiintyvinä korulauseina. Tosiasiassa monet…
Järkevämpien pelien aika – yritysvastuuraportoinnin uudet säännöt
Säännöt määrittelevät mitä pelissä tehdään. Se mitä elämässämme tulemme tekemään on lopulta hyvin pitkälle määriteltävissä sen kautta, minkälaiset säännöt olemme…
Voiko arvon käsitteen parempi ymmärrys auttaa yrityksiä kohti kiertotaloutta ja vihreää siirtymää?
Kiertotalous on erittäin laaja ja kompleksinen aihe, johon liittyy valtavasti erilaisia asioita. Keskeisiä asioita ovat arvo, arvonluonti ja arvoverkostojen tunnistaminen,…
WeCircle-hankkeen yhteenveto ja suuntaviivoja yrityksille
Tutustu Tero Hokkasen kirjoittamaan yhteenvetoartikkeliin WeCircle-hankkeesta, sen tuotoksista ja hankkeen aikana saavutetuista hyödyistä.
Kestävyyscanvas yritysten vastuullisuusajattelun edistäjänä – kokemuksia WeCircle-hankkeesta
Tutustu kestävyys-canvasiin Hanne Laasosen kirjoittaman artikkelin kautta.
Ennakointi pk-yrityksissä: pinnalta ja pintaa syvemmältä
Tutustu Tero Hokkasen artikkeliin ennakoinnista.
Miksi pk-yrityksen kannattaa olla kiinnostunut kestävyysraportoinnista?
Pitäisikö pk-yrityksen olla tietoinen kestävyysraportoinnista ja sen vaatimuksista? Entä mitä eroa on kestävyys- ja vastuullisuusraportoinnilla? Termien viidakko ja erilaiset tiukentuvat…
Kiertotalouden systeeminen muutos – Suomen näytön paikka
Artikkelissa Tero Hokkanen tarkastelee kiertotalouden systeemistä muutosta.
Cambridge Value Mapping Tool -työkalu yritysten vastuullisuuden aktivoijana
Arvon tarkastelu on keskeistä kiertotaloudessa, kun yritysten arvonluontia ryhdytään tarkastelemaan laajemmin kuin vain taloudellisesta näkökulmasta. WeCircle – kestävää kasvua kiertotaloudesta…















